Nagrada grada Sombora 2022.-penom do ŠAMPIONA

Hvala Vladici Šljiviću na iscrpnom textu! Text preuzet Plumrace!

Finalnog vikenda avgusta Automobilski sportski klub „025 Sombor“ organizacijom takmičenja „Nagrada Grada Sombora 2022“ stavio je tačku na šampionat Srbije u auto kros disciplini, pod pokroviteljstvom Sportskog auto karting saveza Srbije.

Nešto više od 50 takmičara u šest raspisanih klasa steklo je pravo nastupa posle odrađnog tehničkog prijema i verifikacije, koji su održani u subotu 27. avgusta. Pravilnik takmičenja nalago je da se prvog dana održe i prve kvalifikacione vožnje po klasama, ali zbog vremenskih uslova prosto nije bilo izvodljivo, drugim rečima bezbedno. I pored kvašenja staze usled velike vrućine i vetra podloga se brzo sušila, što je uzrokovalo ogromne oblake prašine prilikom prolaska samo jednog vozila. Kako je bezbednost svih učesnika na pvom mestu odlučeno je da se sve aktivnosti odlože za nedelju. Zahavljujući ogromnim naporima organizatora, tokom noći marljivi članovi kluba polivali su stazu, kako bi se stekli bezbedni uslovi za neometano održavanje takmičenja.

U nedelju počev od 8 časova, što bi se reklo po hladovini odrađeni su kvalifikacini treninzi po klasama, uz povremeno kvašenje i sređivanje staze. Za nepuna četiri sata uspešno su održana tri kvalifikaciona treninga po klasama, posle čega je usledila pauza uoči finalnih trka. Još tokom pomenutih dalo se naslutiti ko pledira na najviši stepenik pobedničkog podijuma, ali kada je u pitanju auto kros sve valja uzeti sa priličnom rezvervom. Pol pozicija ili što bi se narodski reklo prvo startno mesto nije garant da ćete do cilja stići prvi, jer iste ambicije imaju u i svi ostali bez obzira s kog mesta startuju. Četiri kruga tokom kvalifikacija i plus tri tokom finalne trke mogu tako reći bezgranično da traju. A, auto kros disciplinu pre svega krase ozbiljni dueli počev od starta pa sve do cilja, sa sve međusobnim kontaktima koji najčešće rezultiraju izletanjima, ali staza je oivičena istrošenim pneumaticima, koji imaju ulogu odbojnika, ali u najvećem broju slučajeva, mogu i da „zarobe“ automobil.

Drugim rečima kada se takmičarsko vozilo posle kontaka popne na nekoliko pneumatika, izgubi kontak sa podlogom i to praktično znaći kraj nadmetanja. Kod malo jačih kontakta dolazi i do prevrtanja na bok vozila, ali je to mahom bez ozbiljnijih posledica po vozača, jer istini za volju zaštitna oprema odradi svoje, a i poprilična doza iskustva takmičara učini da sve protekne tako, da jedino limari imaju posla, što je više nego odlično.

Ovogodišnje finale auto kros discipline okupilo je značajan broj poklonika i znatiželjnika, koji su u zbiru sa porodicama takmičara i naravno mehaničarima, činili poprilično glasnu publiku željnu dobrog provoda. Svečani defile takmičara bio je uvod za nastavak programa, tačnije više puta pomenute finalne trke po klasama.

Držeći se rasporeda iz uvodnog dela programa, tačnije kvalifikacija, čast da startuju finalni deo pripao je takmičarima klase 1, koja je brojala devet takmičara iz četiri kluba. Još tokom formiranja startne rešetke dalo se naslutiti da svi sa nestrpljenjem čekaju da se što pre postave na pozicije, sačekaju zvučni signal, zatim semafor i da silovito krenu put prve leve krivine i tako finiširaju posle sedam krugova. Goran Milić je iskoristio prednost pol pozicije i tokom prvih metara trke idealno se postavio za pomenutu levu, što svakako nije pošlo za volanom i preostalim takmičarima, ali su svi bezbedno prošli da tako kažemo prvu prepreku. Samo posle dve naredne krivine došlo je do preterivanja što je dovelo do neizbežnog kontakta nekolicine automobila, u kojem je najgore prošla Gorana Draganić Maletić koja je bila primorana da se zaustavi, napravi manevar i nastavi. Posle karambola najviše je profitirala Monika Periškić koja je sa sedmog startnog mesta posle prvog kruga prošla kao treća. Goran Milić je od starta do cilja samouvereno vodio trku i prvi prošao kroz cilj na ogromnu radost velikog broja navijača, gotovo razumljivo jer vozi za klub iz Sombora, koji potpisuje organizaciju. Sa vidno zgužvanom haubom na takmičarskom automobilu Danijel Palković je završio na drugom mestu, da bi kroz cilj kao treći prošao Ivan Janka koji je startovao sa poslednjeg mesta. Od devet takmičara na startu do cilja je stiglo pet učesnika od toga dve dame, Monika Periškić i Gorana Draganić Maletić.

Klasa 2 imala je istovetan broj takmičara na startu poput klase 1 i ništa manje motivisane učesnike da izvuku maksimum kako iz sebe tako i iz takmičarskih automobila. Radoslav Radoslavljević najbrži tokom kvalifikacija uredno je zaseo na čelo kolone i vrhunskom vožnjom zasluženo prvi prošao kroz cilj. Velika borba vođena je za pozicju dva koju je od starta branio Mario Suhalj, a žestoko je napado Zoran Savić. Već u drugom krug po izlasku na startno ciljni pravac Saviće izveo je uspešan manevar obilaženja sa spoljne strane za viša puta pomenutu prvu levu i ostavio publiku bez daha. Posle sedam krugova Savić drugiSuhalj treći, a u plasmanu se našlo još pet takmičara.

Devet učesnika krasilo je i klasu 3. Žestoko od starta poput prethodnika krenuli su takmičari, što je rezultiralo da se tokom prvog kruga značajno „promeša“ poredak učesnika. Nikola Miljković sa drugog mesta na startu izbio je na vodeće prvo mesto, a Spasoje Živanović sa sedmog do drugog. Vodeći Borislav Radosavljević uspeo je do kraja trke da zadrži treće mesto.

Najbrojnija je bila klasa 4 koja je tokom kvalifikacija bila podeljena u dve grupe. Posle tri uzbudljive finalne trke, puna startna rampa klase 4 dodatno je usijala atmosferu pored staze. Međutim, sve je rešeno tokom prvog kruga, zahavljujući odličnom startu Igora Miloševića sa drugog mesta koji je posle startnog prvaca prvi „napao“ krivinu, preuzeo vođstvo i sačuvao ga do kraja. Goran Cikota je sa trećeg mesta startovao, a završio kao drugi dok je treće mesto pripalo Vasiiliju Radosavljeviću koji je imao pol poziciju.

Klasu 5 sa ukupno sedam takmičara obeležio je Vid Zubić ubedljivom vožnjom od starta do cilja. Drugog mesta domogao se savim zasluženo Aleksandar Drobina, da bi treći kroz cilj prošao Vladimir Kaić.

Najjača klasa brojala je samo tri takmičara. Posle sedam krugova u klasi 6 slavio je Predrag Milić ispred Ivana Todorovića, odnosno Nemanje Gladića. Otvorenu klasu obeležio je dečak od 12 godina iz susedne Mađarske Andaš Handa, koji je ujedno i pobedio, ali valja naglasiti da je Dalibor Aperlić morao da odustane zbog problema sa automobilom.